Fotografem być..
Jesteś tutaj : Strona główna » Porady dla Fotografa » Jak robić zdjęcia przy użyciu prostego aparatu

Jak robić zdjęcia przy użyciu prostego aparatu

D 15 maja 2014     H 15:51     A alek1200     C 0 messages


Dobry fotograf zrobi ciekawe zdjęcie nawet przy pomocy aparatu fotograficznego wbudowanego w telefon komórkowy. Jeżeli jeszcze nie wiesz jak to zrobić to przeczytaj koniecznie ten artykuł

Zdjęcie jakiego nie widział świat
Zrobić dobre zdjęcie jest niezwykle trudno ja postaram się przedstawić kilka ciekawych porad odnośnie tego jak wycisnąć maksimum z naszego aparatu. Mimo wszystko nawet z użyciem zwykłego aparatu cyfrowego w naszej komórce można zrobić bardzo ciekawe zdjęcie, pełne barw, jakości a przede wszystkim uroku. Moim zdaniem sprzęt gra drugorzędną rolę, najważniejszy jest fotograf. Ale koniec tego pora przejść do szczegółów.

Idź ku światłości
Słowo klucz to światło, jest ono bardzo ale to bardzo ważne, w zależności od tego jaką mamy wizję na zdjęcie musimy dbać o odpowiednie naświetlenie. Dzięki dobremu światłu zdjęcie zyskuje na jakości, i to zdecydowanie. Nawet ludzie używający cyfrówki, doświadczeni fotografowie wiedzą jak światło jest ważne , bez niego niema dobrego zdjęcia i tyle. Warto jest się też pobawić opcjami związanymi ze światłem. Bardzo popularny jest balans bieli. Większość osób ustawia na auto. Moim zdaniem warto jest pokombinować z tym współczynnikiem, czasami drobna zmiana powoduje, że zdjęcie jest dużo lepsze.

Strzeż się błysków
Lampy błyskowe, to w mojej skromnej opinii nieporozumienie. Powodują, że zdjęcia są mniej ostre, mniej przejrzyste, po prostu wyglądają o niebo gorzej. W przypadku zwykłych użytkowników aparatu, przydaję się tylko kiedy chcemy zrobić zdjęcie w totalnej ciemnicy, kiedy nie ma dostępu do jakiegokolwiek światła. Osobiście praktycznie nie używam lampy, gdybym mógł wyciągnąłbym to urządzenie z mojego aparatu

Oglądaj się za siebie
To co jest za naszym docelowym fotografowanym obiektem też ma znaczenie. Jednym słowem jest to tło, bez dobre tła zdjęcie traci na swoim uroku bardzo, ale to bardzo dużo. Warto jest się zastanowić, np. w przypadku fotografowania ludzi, jaka mozajka, będzie najlepsza. Wraz z tłem idzie też kompozycja. W zależności co chcemy podkreślić zdjęcie powinno mieć przemyślaną kompozycję. Jeżeli chcemy pokazać zabałaganiony pokój to sfotografowanie pierwszego lepszego pokoju nie będzie dobrym pomysłem, warto aby rzeczy były tylko w pozornym nieładzie, czyli tak jak sobie to zaplanujemy.

Zrób użytek ze swojego skarbu
Na koniec , chyba coś najważniejszego, to używanie naszego mózgu. Jest to niesamowicie istotne. Musimy kombinować, próbować, wyciągać wnioski. Ważne jest też zdobywanie wiedzy, najłatwiej zdobyć ją w książkach, poradnikach lub artykułach. Wraz z wiedzą i próbowaniem stajemy się coraz lepsi. Tylko dzięki zrównoważeniu teorii i praktyki można się rozwijać.

Więcej na temat zdjęć znajdziecie w tym serwisie:www.fotoziemka.pl

W tym samym dziale

12 maja 2016 – Planowanie ślubu

17 września 2014 – FOTOGRAFIA DZIECIĘCA - O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ?

15 maja 2014 – Jak robić zdjęcia przy użyciu prostego aparatu

10 kwietnia 2014 – Analiza rynku fotografii ślubnej

8 lipca 2013 – Zdjęcia Ślubne