Fotografem być..
Jesteś tutaj : Strona główna » Plener » Jak dobrać plener podczas fotografowania?

Jak dobrać plener podczas fotografowania?

D 21 kwietnia 2013     H 09:41     A admin     C 0 messages


Niektórym ludziom wydaje się, że zrobienie odpowiedniego zdjęcia wcale nie jest trudne. Okazuje się jednak, że fotografowanie nie jest wcale takie proste. Dobry fotograf, nawet będący amatorem, musi łączyć w sobie cechy zarówno artysty, który przede wszystkim posiada odpowiednią wrażliwość na otaczający go świat, oraz rzemieślnika z odpowiednim przygotowaniem technicznym trzeba wiedzieć, w jaki sposób ustawienie takich parametrów, jak choćby czas naświetlania czy też przesłona, wpłynie na jakość fotografii. Osobną sprawę stanowi odpowiedni dobór pleneru, w jakim robi się zdjęcia. Fotografowie, którzy na co dzień zajmują się wykonywaniem zdjęć ślubnych mają swoje ulubione miejsca, w których takie zdjęcia po prostu dobrze wychodzą. Mogą to być zarówno leśne polany, jak i plaża czy też parki, w których kwitną piękne kwiaty. Oczywiście w przypadku amatorów o wyborze najczęściej decyduje po prostu fakt, że dane miejsce bardzo się podoba i ze ktoś chce mieć pamiątkę z tego, że je odwiedził. Jednak pamiętać trzeba, że to, iż coś wygląda pięknie w rzeczywistości, niekoniecznie będzie ładnie wyglądało na zdjęciu. Poza tym trzeba też pamiętać, że fotografowanie osób ubranych w zielone stroje na tle zielonych krzewów czy trawy nie będzie korzystne. Obiekty po prostu będą się ze sobą zlewały. Zasada ta dotyczy zresztą wszystkich innych sytuacji. Oczywiście trzeba też pamiętać o przestrzeganiu pewnych zasad. Są miejsca, w których zdjęć po prostu nie wolno robić. Między innymi są to różnego rodzaju obiekty wojskowe. Będąc w obcym kraju i próbując zrobić sobie zdjęcie na tle koszar czy też budynku rządowego, można po prostu napytać sobie biedy. Takich miejsc po prostu nie wolno fotografować ze względów strategicznych, a łamanie tego zakazu może dokończyć się nawet konfiskatą aparatu. Podczas robienia zdjęć plenerowych warto także zwrócić uwagę na to, z której strony świeci słońce. Wiadomo, że zdjęcia robione pod światło po prostu nie będą udane, ponieważ będzie widać tyko ciemny kontur fotografowanych obiektów.